Sojonez vel majonez

Sojonez jest doskonałym dodatkiem do sałatek, kanapek, weganburgerów. Nawet pomijając względy etyczne, jest o niebo lepszy od tradycyjnego majonezu, jest lżejszy i nie budzi lęków o cholesterol.



No dobra, do rzeczy. Jest to najtradycyjniejszy sojonez rodem z Puszki wzięty. Występuje też pewnie na niezliczonej ilości blogów (no i dobrze), ale u mnie też musi być :)

Składniki na około litr majosojonezu:

  • Szklanka mleka sojowego (koniecznie unsweetened; znam harpaganów, co robią sojonez z słodkiego mleka sojowego - dla mnie jest to profanacja równa piwu z sokiem)
  • Łyżka octu
  • 1- 2 łyżki musztardy
  • ok. 2 szklanki oleju
  • Sól i pieprz
  • Ząbek czosnku (nie więcej, bo wyjdzie nam sos czosnkowy). Zamiast czosnku można dać łyżkę octu czosnkowego, a nawet całkowicie czosnek odpuścić.
Do pojemnika, w którym będziemy blendować wlewamy mleko, wciepujemy musztardę, ocet, przyprawy, czosnek i zaczynamy blendować. Po chwili powoli dolewamy olej.

W puszkowym przepisie są dwie szklanki, ale ja leje po prostu do czasu, aż jestem zadowolona z konsystencji.

Kopiuję z puszki cenną uwagę:

Należy majonez potraktować blenderem (takim zanurzeniowym, tzw. żyrafą), bo używając miksera (końcówek do mieszania ciasta) nie uzyska się gęstej konsystencji.

I to jest wszystko. Wszelakie majonezy z ziemniaka, fasoli i inne wynalazki, w tym majonez klasyczny mogą się schować.
Potwierdzone również przez tradycjonożerców i Surrykatkę :)



Komentarze

  1. Radzę nie dawać czosnku w ogóle jeśli ma zastąpić tradycyjny majonez (np w salatce warzywnej). A poza tym Surri ze slodkiego Alpro (tego niebieskiego) jest moim zdaniem OK, bo majonez ma byc troche słodki :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze to tego czosnku nie czuć. Niestety dla mnie sojonez na słodkim mleku jest nie do przyjęcia. Ale co kto lubi ;)

    Póki co opinie tradycjoneżerców i roślinożerców jednoznacznie mówią, że jest to dobry majonez który smakuje jak majonez 8-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) mam tylko pytanie ile czasu taki majonez mozna przechowywac w lodowce ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię sojonez od zawsze wg przepisu Surri- wychodzi idealny, aż łyżka stoi :D ważna jest duża moc blendera, bo kiedy miałam słabszy musiałam się więcej namęczyć. No i niestety trzeba się też wykosztować na Alpro Unsweetened- czasami wychodzi też z mleka z netto, ale, niestety, nie zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  5. dałam mniej musztardy bo ja nie musztardowa i dodałam trochę płatków drożdżowych i czosnek granulowany,miazga :D juz smakuje jak jajeczny majonez a jakby dodał czarną sól to już wogóle,nawet nie wiem czy bardziej jajecznie bym chciała ale z ciekawości trza wypróbować.dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mimo słodkiego mleka, walcząc przyprawami - wyszło, super :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Poddaje się, to jest naprawdę najlepszy majonez ever :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz