Makowiec

 Nie napiszę Wam poruszającej historii, dlaczego postanowiłam upiec makowca.

Poprostu wrzucę przepis na makowca:

Ciasto:

• 500 g mąki

• 100 g jakiejś roślinnej margaryny, u mnie to najczęściej jest wegańska Kasia

• ½ szklanki cukru (ja używam brązowego, ale biały też będzie ok)

• 7 g suszonych drożdży (paczuszka)

• 1 szklanka mleka roślinnego (u mnie było owsiane)

• szczypta soli

• lukier (ja jestem leniwa buła i używam kupnego, ewentualnie używam męża)

Nadzienie (podobnie jak wyżej wersja leniwa):

• Puszka gotowego maku do makowca (większość jest bez miodu, ale wiadomo trzeba czytać składy)


Robimy:

Margarynę rozpuszczamy na patelni lub w garnuszku i dodajemy do niego niemleko. 

Do miski wsypujemy suche składniki, mieszamy i dodajemy przestudzoną margarynę z niemlekiem.

Wyrabiamy ciasto. 

Wyrobione ciasto przykrywamy folią i dajemy mu przynajmniej godzinę na rośnięcie. 

Wyrośnięte ciasto dzielę na pół (wygodniej mi mieć dwa średnie makowce niż jednego bydlaka).

Wykładamy jedną połówkę na blat (nie trzeba podsypywać mąką i rozwałkowywujemy duży w miarę cienki prostokąt (tak 3 mm wysokosci).

Na taki prostokąt nakładamy połowę naszej masy z puszki i rolujemy.

Gotową roladę przekładamy na posmarowany olejem papier do pieczenia i zawijamy dwukrotnie, zostawiamy tak 1 cm luzu między ciastem, a papierem. Końce papieru zostawiamy otwarte. 

Dokładnie tak samo postępujemy z drugą połówką ciasta i masy.

Zostawiamy rulony na jakieś 20 minut, niech sobie jeszcze chwilę porosną.

Zawinięty w papier makowiec wkładamy na blachę, blachę na środkową półkę piekarnika. Piekarnik powinien być nagrzany do 180 stopni z termoobiegiem, lub 190 stopni z pieczeniem góra dół. Makowiec pieczemy 40 minut. Dajmy mu trochę ochłonąć, jak lekko przestygnie można go bezpiecznie odwinąć z papireu i ozdabiać lukrem.

Smacznego 

Komentarze

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na moje social media:
    www.truskawkowa-fiesta.blogspot.com
    www.facebook.com/truskawkowa.fiesta
    www.instagram.com/truskawkowa_fiesta

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz