Koleżanka kaszanka

Chyba nigdy nie jadłam ,,tradycyjnej" kaszanki. Jej idea mnie obrzydzała. Ale roślinna kaszanka? Czemu nie! Myślę, że bez problemu zadowoli nawet tych przyzwyczajonych do tradycyjnej kuchni.
Nasza kaszanka jest inspirowana dwoma świetnymi przepisami:
kaszanka od wegan nerd
i kaszanką z kryzysowej książki kucharskiej (fenomenalnie opakowana).

Składniki:
  • 1/2 szklanki kaszy jęczmiennej średniej
  • 2 średniej wielkości cebule
  • 1/2 szklanki zielonej soczewicy
  • majeranek
  • pieprz biały (bardzo ważny składnik!)
  • maggi
  • olej do podsmażenia cebuli
Przygotowanie:
Kaszę jęczmienną wrzucamy na gotującą się wodę (proporcja 1:2, czyli pół szklanki kaszy gotujemy w szklance wody). Soczewicę gotujemy do miękkości (najlepiej lekko rozgotować). Cebulkę siekamy i smażymy na oleju.

Usmażoną cebulkę posypujemy majerankiem, dorzucamy zieloną soczewicę i rozgniatamy na patelni. Do tego dorzucamy kaszę. Mieszając dokładnie, dosypujemy sporo białego pieprzu (ma charakterystyczny smak i zapach więc warto go poszukać) i doprawiamy maggi.



Komentarze

  1. Cieszę się niezmiernie, że mogłem zainspirować, a jeszcze bardziej, że się o tym dowiedziałem :) Pozdrawiam bardzo serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. ..podoba mi się przepis bardzo,ale mam pytanie -czy zapiekamy?POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz