Ryż (prażony) z warzywami (duszonymi)

Do przygotowania posiłku (pomijając kuchenne sprzęty)użyto:
  • Szklankę ryżu (tego białego, niezdrowego)
  • 2 papryki (jedna żółta i jedna pomarańczowa)
  • 1 małą cukinię
  • Szczypioru z cebuli
  • Olej
  • Przyprawę ,,wok" której skład przedstawia się następująco : sól jodowana, cukier, czosnek, papryka, imbir, cebula, włoszczyzna (marchew, pasternak, pietruszka, cebula), kurkuma, kozieradka pospolita, borowik w proszku, cytryna i pomarańcza w proszku, olej roślinny, włókno grochu, trawa cytrynowa)
  • Kurkumę(duża szczypta)
  • Sól (mała szczypta)
  • Listek bazylii
Potrawę przygotowywano tak:
W garnku  w którym miał być gotowany ryż rozgrzałam kapkę oleju. Na rozgrzany olej wrzuciłam szklankę ryżu i prażyłam około minuty. Uprażony zalałam trzema szklankami wody, delikatnie go posoliłam i dodałam kurkumy żeby był ładniejszy.
Ryż się spokojnie gotował na małym ogniu a w między czasie pokroiłam warzywka

Paprykę
Cukinię
Wymieszane warzywa dusiłam na patelni z dodatkiem niewielkiej ilości wody i soli
Pod koniec duszenia dodałam posiekany szczypior i przyprawę wok
Pozwoliłam smakom przenikać się jeszcze przez kilka minut.

Podałam z ryżem i udekorowałam listkiem bazylii


Smacznego :)


Komentarze

  1. Biały, nie zdrowy? Eee tam, jakbyś go zastąpiła chipsami Lays to by było fuj :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Hhaa ha, dobre. Chciałam po prostu uprzedzić zarzuty, że można to było zrobić z ryżem brązowym, kaszą gryczaną i w ogóle najlepiej na surowo.
    Pewnie, że można. A ja zrobiłam bez czipsów ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. "rozgrzałam kapkę oleju. Na rozgrzany >>ryż<< wrzuciłam szklankę ryżu i prażyłam około minuty"
    Chyba to nie tak miało iść ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za czujność. Już po edycie ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz